Εργαστήριο: καλές πρακτικές

Διαθεσιμότητα: δεν υπάρχουν θέσεις

Εμφάνιση
id 269
Τίτλος Παράδειγμα συνέργειας Θεάτρου και Μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Χορωδιακό τραγούδι και συλλογική θεατρική εκφραστική με όχημα τους Όρνιθες του Μ. Χατζιδάκι
Ονοματεπώνυμο Θεόδωρος Κόρακας, Ίλια Λακίδου
Συνεδρία Συνέργειες θεάτρου και μουσικής [εργαστήριο] [ 12:00]
Αίθουσα 741
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Το παρόν εργαστήριο θα παρουσιάσει μία δράση που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της λειτουργίας των Ομίλων δραστηριοτήτων για τα Πειραματικά σχολεία, ή Πολιτιστικών Ομίλων Δραστηριοτήτων όπως ονομάζεται και προβλέπεται για τα λοιπά δημοτικά σχολεία στη ζώνη του Ολοήμερου προγράμματος.

Η παρουσίαση, αφορά σε ένα μικρό κομμάτι από το αποτέλεσμα της σύμπραξης δύο Ομίλων, μέρος μίας παράστασης που ήταν παράγωγο της συνεργασίας δύο σχολείων διαφορετικής βαθμίδας

Οι Όμιλοι Χορωδιακού Τραγουδιού και Σκηνογραφίας-Σκηνοθεσίας των Ραλλείων Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων προετοίμασαν τους Όρνιθες του Αριστοφάνη σε μουσική Μ. Χατζιδάκι και το Μουσικό  Γυμνάσιο Πειραιά ανέλαβε την ευθύνη της ενορχήστρωσης, διδασκαλίας και μουσικής ερμηνείας - συνοδείας των μαθητών μας σε δύο παραστάσεις που πραγματοποιήθηκαν στις παραπάνω σχολικες μονάδες τον Μάιο του 2016 (Σχολικό Έτος 2015-16).

Οι Όρνιθες είναι η μεγαλύτερη σωζόμενη σε έκταση κωμωδία και από την αρχή επιλέξαμε ότι  το τελικό αποτέλεσμα θα είναι μία διασκευή του κειμένου όπου το μουσικό και το θεατρικό μέρος θα έχουν πάνω – κάτω την ίδια βαρύτητα.

Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο θα επεξεργαστούν ακριβώς τα ίδια ζητήματα πάνω στα οποία εργάστηκαν τα μέλη των δύο ομίλων ώστε βιωματικά να μπουν στη θέση των μαθητών και να επινοήσουν λύσεις που να συνάδουν τόσο με την ρυθμολογία και τις φωνητικές δυσκολίες της Παρόδου της Κωμωδίας όσο και με τον Αγώνα και την Παράβαση που ακολουθεί. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών (εδώ εισηγητώ) είναι να τους  προετοιμάσουν μουσικά και να τους παρέχουν θεατρολογικές πληροφορίες και με επαναλαμβανόμενα διερευνητικά ερωτήματα να καθοδηγήσουν την ομάδα σε μία μουσικοθεατρική λειτουργική λύση. 

Οι συμμετέχοντες έχοντας περάσει από την εκμάθηση του τραγουδιού και έχοντας αποφασίσει την οργάνωση του σκηνικού χώρου, την ενδυματολογία του Χορού και των Προσώπων Πεισθέταιρος - Ευελπίδης – Τσαλαπετεινός, προετοιμάζονται για να παίξουν – τραγουδήσουν το μέρος αυτό της παράστασης στον χώρο του εργαστηρίου. Στο τέλος παρακολουθούν το βίντεο της παράστασης των Ράλλειων Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων και του Μουσικού Σχολείου Πειραιά.  

Στο εργαστήριο θα χρησιμοποιηθούν μάσκες και υφάσματα.

Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι μέχρι 18 άτομα, 9 μουσικοί (ΠΕ 79.01) και 9 θεατρολόγοι (ΠΕ 91.01)

Βιογραφικό Σημείωμα

Θεόδωρος Κόρακας

Απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α. Π. Θ.  με πτυχίο Μουσικολογίας και Μουσικής Παιδαγωγικής.

Διπλωματούχος πιάνου και Ανώτερων Θεωρητικών στο Ελληνικό Ωδείο.

Σπουδές πιάνου στο Winterthur (Ελβετία) και στο Παιδαγωγικό Τμήμα (I.G.P.) του Πανεπιστημίου Mozarteum (Salzburg), από όπου αποφοίτησε με διάκριση.

Η διδακτική του παρουσία ως καθηγητή πιάνου και Παιδαγωγικής Πιάνου ξεκινά από το 2001. Μαθητές του έχουν διακριθεί σε πανελλήνιους διαγωνισμούς. Έχει δώσει ατομικά ρεσιτάλ και έχει συμμετάσχει σε συναυλίες μουσικής δωματίου και τραγουδιού στην Ελλάδα και την Αυστρία.

Το 2001 διορίζεται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και διδάσκει το μάθημα της Μουσικής Αγωγής στα Ράλλεια Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία Πειραιά.

Από το σχολικό έτος 2012-13 είναι υπεύθυνος του Ομίλου  Χορωδιακού Τραγουδιού με τον οποίο έχει πραγματοποιήσει εμφανίσεις σε συνέδρια, ημερίδες, στο ραδιόφωνο, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ενώ, έχει επίσης συμπράξει με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Μουσικού Σχολείου Πειραιά.

Το ρεπερτόριο του Ομίλου εστιάζεται σε παραστάσεις μουσικού θεάτρου και δραματοποιημένης μουσικής αφήγησης.

Έχει πραγματοποιήσει πλήθος επιμορφώσεων σε Εκπαιδευτικούς Μουσικής Αγωγής της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά και Δ’ Αθήνας.

Από το εκπαιδευτικό έτος 2011-12 διατελεί μέλος του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου των Ραλλείων Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων και από το 2012-13 ασκεί καθήκοντα Υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας.

 

 

 

Ίλια Λακίδου

Θεατρολόγος, διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών, μέλος ΕΔΙΠ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών. Έχει διδάξει θέατρο στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση για είκοσι χρόνια (1997-2017).  Υπηρέτησε με πενταετή θητεία στα Ράλλεια Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία Πειραιά του Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αθηνών (2013-2017) όπου πραγματοποίησε πλήθος καινοτόμων δράσεων και ήταν υπεύθυνη του Ομίλου Σκηνογραφίας – Σκηνοθεσίας. Με τους μαθητές της, μικρούς και μεγάλους, έχει παρουσιάσει περισσότερες από 100 παραστάσεις και έχει επιμεληθεί ντοκιμαντέρ και μικροφίλμ. Έχει συντάξει το νέο πρόγραμμα σπουδών για τη μάθημα «Θεατρολογία» στα Καλλιτεχνικά Γυμνάσια (ΦΕΚ 166/τ.Β΄/1-2-2016).Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου με έμφαση σε ζητήματα όψης, όπως και σε θέματα που άπτονται της σχέσης πολιτικής και θεάματος, καθώς και στην διδακτική του θεάτρου στην εκπαίδευση.

Διάρκεια 90'
Τέχνη Μουσική Θέατρο