Εργαστήριο: καλές πρακτικές

Εμφάνιση
id 269
Τίτλος Παράδειγμα συνέργειας Θεάτρου και Μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Χορωδιακό τραγούδι και συλλογική θεατρική εκφραστική με όχημα τους Όρνιθες του Μ. Χατζιδάκι
Ονοματεπώνυμο Θεόδωρος Κόρακας, Ίλια Λακίδου
Συνεδρία Συνέργειες θεάτρου και μουσικής [εργαστήριο] [ 12:00]
Αίθουσα 741
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Στο εργαστήριο επιχειρήθηκε μία προσομοίωση της λειτουργίας των ομίλων Χορωδιακού Τραγουδιού και Σκηνογραφίας – Σκηνοθεσίας των Ραλλείων Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων Πειραιά οι οποίοι από κοινού παρουσίασαν το Μάιο του 2016 τους Όρνιθες του Αριστοφάνη σε μουσική Μ. Χατζιδάκι σε συνεργασία με το Μουσικό Γυμνάσιο Πειραιά που ανέλαβε την ευθύνη της ενορχήστρωσης, διδασκαλίας και μουσικής ερμηνείας – συνοδείας. Η εργασία των ομίλων στηρίχθηκε σε μία παράσταση – πρότυπο του Θεάτρου Τέχνης όπου συνεργάστηκαν ο Κάρολος Κουν, η Ζουζού Νικολούδη και ο Γ. Τσαρούχης (1961) με σκοπό να δημιουργηθεί έναν ενιαίο σύνολο με ισόρροπη εκπροσώπηση της μουσικής και του θεάτρου. Στη διάρκεια του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες έμαθαν να τραγουδούν, να χορεύουν και να ερμηνεύουν την πάροδο, ως ενιαίο μουσικό και θεατρικό σύνολο. Με πρώτο μέλημα την κατανόηση της μουσικής φόρμας σε επίπεδο μελωδίας και ρυθμού, οι συμμετέχοντες έμαθαν να τραγουδούν το τραγούδι σε συνάφεια με το περιεχόμενο των στίχων του.  Στη συνέχεια αναζήτησαν βιωματικά και μέσω διερευνητικών ερωτημάτων λύσεις για τη διάταξη του χορωδιακού-θεατρικού συνόλου στη σκηνή, κινησιολογικές λύσεις και συμπεριφορές που αρμόζουν στο περιεχόμενο και την ολοκλήρωση της παρόδου και τη σκηνική οργάνωση σύμφωνα με τα δραματουργικά ζητούμενα του έργου. Στο τέλος τραγούδησαν και έπαιξαν την Πάροδο και παρακολούθησαν το βίντεο των Ραλλείων ΠΔΣ.

Βιογραφικό Σημείωμα

Θεόδωρος Κόρακας

Απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α. Π. Θ.  με πτυχίο Μουσικολογίας και Μουσικής Παιδαγωγικής.

Διπλωματούχος πιάνου και Ανώτερων Θεωρητικών στο Ελληνικό Ωδείο.

Σπουδές πιάνου στο Winterthur (Ελβετία) και στο Παιδαγωγικό Τμήμα (I.G.P.) του Πανεπιστημίου Mozarteum (Salzburg), από όπου αποφοίτησε με διάκριση.

Η διδακτική του παρουσία ως καθηγητή πιάνου και Παιδαγωγικής Πιάνου ξεκινά από το 2001. Μαθητές του έχουν διακριθεί σε πανελλήνιους διαγωνισμούς. Έχει δώσει ατομικά ρεσιτάλ και έχει συμμετάσχει σε συναυλίες μουσικής δωματίου και τραγουδιού στην Ελλάδα και την Αυστρία.

Το 2001 διορίζεται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και διδάσκει το μάθημα της Μουσικής Αγωγής στα Ράλλεια Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία Πειραιά.

Από το σχολικό έτος 2012-13 είναι υπεύθυνος του Ομίλου  Χορωδιακού Τραγουδιού με τον οποίο έχει πραγματοποιήσει εμφανίσεις σε συνέδρια, ημερίδες, στο ραδιόφωνο, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ενώ, έχει επίσης συμπράξει με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Μουσικού Σχολείου Πειραιά.

Το ρεπερτόριο του Ομίλου εστιάζεται σε παραστάσεις μουσικού θεάτρου και δραματοποιημένης μουσικής αφήγησης.

Έχει πραγματοποιήσει πλήθος επιμορφώσεων σε Εκπαιδευτικούς Μουσικής Αγωγής της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά και Δ’ Αθήνας.

Από το εκπαιδευτικό έτος 2011-12 διατελεί μέλος του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου των Ραλλείων Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων και από το 2012-13 ασκεί καθήκοντα Υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας.

 

 

 

Ίλια Λακίδου

Θεατρολόγος, διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών, μέλος ΕΔΙΠ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών. Έχει διδάξει θέατρο στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση για είκοσι χρόνια (1997-2017).  Υπηρέτησε με πενταετή θητεία στα Ράλλεια Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία Πειραιά του Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αθηνών (2013-2017) όπου πραγματοποίησε πλήθος καινοτόμων δράσεων και ήταν υπεύθυνη του Ομίλου Σκηνογραφίας – Σκηνοθεσίας. Με τους μαθητές της, μικρούς και μεγάλους, έχει παρουσιάσει περισσότερες από 100 παραστάσεις και έχει επιμεληθεί ντοκιμαντέρ και μικροφίλμ. Έχει συντάξει το νέο πρόγραμμα σπουδών για τη μάθημα «Θεατρολογία» στα Καλλιτεχνικά Γυμνάσια (ΦΕΚ 166/τ.Β΄/1-2-2016).Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου με έμφαση σε ζητήματα όψης, όπως και σε θέματα που άπτονται της σχέσης πολιτικής και θεάματος, καθώς και στην διδακτική του θεάτρου στην εκπαίδευση.

Διάρκεια 90'
Τέχνη Μουσική Θέατρο