Εισήγηση
id | 320 |
---|---|
Τίτλος | Η παιδαγωγική αξία της προσωπικής εξιστόρησης στην εποχή των selfies. Η Θεατρική Προσωπογραφία |
Ονοματεπώνυμο | Παναγιώτα Καλογεροπούλου |
Συνεδρία | Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ [ 18:30] |
Αίθουσα | 204 |
Ημερομηνία | Thursday, 11 Oct 2018 |
Περίληψη | Στην εισήγησή μας θα επιχειρήσουμε αρχικά μια θεωρητική και συνοπτική προσέγγιση της ταυτότητας του σύγχρονου υποκειμένου εστιάζοντας το ερευνητικό ενδιαφέρον μας στη λήψη φωτογραφιών selfies προκειμένου να μελετήσουμε τη σύγχρονη εκδοχή ανάγκης για εικόνα του εαυτού στο βλέμμα του Άλλου, την προσδοκία ορατότητας και αναγνώρισης. Θα παρουσιάσουμε στοιχεία αυτής της ιδαίτερης επιδίωξης έκθεσης του εαυτού αλλά και ταυτόχρονα αίσθησης ελέγχου του καθώς και την αναμονή μιας αποδιδόμενης ταυτότητας παρά τον « ναρκισσισμό » της αυτοπροβολής. Θα αναλύσουμε στοιχεία αυτής της συνθήκης σχετίζοντάς τα με διαδικασίες ψυχοσυναισθηματικής ωρίμανσης και ενηλικίωσης εντοπίζοντας εμπόδια, παγιδεύσεις ή και υπονομεύσεις της πρόθεσης για ατομικότητα. Θα καταδείξουμε την διαφορά μεταξύ του « πορτραίτου » - εικαστικού, φωτογραφικού, αφηγηματικού, δραματικού (καταδεικνύοντας το ως μια προσωπογραφία, μια αναζήτηση δηλαδή του « εγώ » η οποία επιτρέπει στο βλέμμα να εμβαθύνει στην ιστορία του προσώπου) και την εικόνα (εντοπίζοντάς την ως μια αγωνιώδη αλλά και εύπεπτη αναπαραγωγή στερεοτύπου). Στο πλαίσιο αυτό θα προτείνουμε δράσεις μύησης των παιδιών σε « γλώσσες » της παρουσίασης του εαυτού και της προσωπικής αφήγησης ως μέσα αναστοχασμού, διερεύνησης και συγκρότησης του εαυτού (προτεινόμενο αντίστοιχο βιωματικό εργαστήριο στο πλαίσιο του συνεδρίου). |
Διάρκεια | 20' |
Τέχνη | Θέατρο Εικαστικά |
Βιογραφικό Σημείωμα | Πτυχιούχος του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθηνών, κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου DEA στη Συγκριτική Λογοτεχνία από το Πανεπιστήμιο Paris XNanterre και Διδακτορικού Τίτλου στη Συγκριτική Λογοτεχνία και τη Θεωρία Θεάτρου από το ΕΚΠΑ. Κάτοχος, επίσης, πιστοποιητικού εξειδίκευσης στη δημιουργική γραφή (AlephParis) και τη συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό (ΠΕΣΥΠ- ΑΣΠΑΙΤΕ). Από το 2004 εργάζεται στη δημόσια εκπαίδευση. Από το 2006 έως το 2012 συνεργάστηκε ως αποσπασμένη εκπαιδευτικός και υποψήφια διδάκτωρ με το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθηνών αναλαμβάνοντας διδακτικό έργο στον Τομέα Πολιτισμού καθώς και διεξαγωγή έρευνας με θέμα τον διαπολιτισμό και τη δημιουργική γραφή. Έχει, επίσης, εργαστεί ως επιμορφώτρια εκπαιδευτικών και ενηλίκων, εμψυχώτρια εργαστηρίων θεατρικού παιχνιδιού, δημιουργικής γραφής και προσωπικής ανάπτυξης. Έχει πραγματοποιήσει εισηγήσεις σε συνέδρια με θέματα τη σύνδεση της τέχνης με τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας και τη συμβουλευτική προσανατολισμού. Έχει βραβευτεί δυο φορές με το σήμα European Label (ΙΚΥ) για καινοτόμες εκπαιδευτικές προτάσεις και δράσεις στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι μέλος της ΕΛΕΣΥΠ (Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού). Από το 2012 έως και το 2018 υπηρετεί με απόσπαση στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας. |