Εργαστήριο: καλές πρακτικές
id | 332 |
---|---|
Τίτλος | Η εκπαιδευτική αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης στη Θεατρική Αγωγή: παρουσίαση παραδειγμάτων μαθησιακών δραστηριοτήτων με δωρεάν εργαλεία δημιουργίας ψηφιακής αφήγησης στην τάξη |
Ονοματεπώνυμο | Μαρία-Αλεξάνδρα Κουμανάκου |
Συνεδρία | Η εκπαιδευτική αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης στη Θεατρική Αγωγή [ 16:00] |
Αίθουσα | 916 |
Ημερομηνία | Thursday, 11 Oct 2018 |
Περίληψη | Α. Ο ορισμός και τα επτά δομικά στοιχεία της Ψηφιακής Αφήγησης, Τρία βασικά Είδη της Ψηφιακής Αφήγησης και Βήματα Δημιουργίας της Ψηφιακής Αφήγησης. (διάρκεια: 10΄) Β.Ι. Θεατρική Αγωγή και Ψηφιακή Αφήγηση ως εργαλείο ατομικής/ομαδικής/συλλογικής έκφρασης, δημιουργίας, συνεργασίας και διαθεματικότητας: παιδαγωγική χρησιμότητα της ενσωμάτωσης της Ψηφιακής Αφήγησης στη Θεατρική Αγωγή. Β.ΙΙ. Σχέση μεταξύ της προφορικής αφήγησης ιστορίας, της δραματοποίησης ιστορίας και της ψηφιακής αφήγησης ιστορίας. (διάρκεια: 10΄) Γ. Μαθησιακές δραστηριότητες και παρουσίαση σύντομων παραδειγμάτων εφαρμογής τους στην τάξη με: I. έξυπνα κινητά με λειτουργικό σύστημα Android, II. iPad, III. σταθερό/φορητό υπολογιστή: παρουσίαση eTwinning έργου Digital Stories, που έλαβε το Βραβείο Ευρωπαϊκής Συνεργασίας στη Δημιουργία Εκπαιδευτικών Ψηφιακών Μέσων του Πανευρωπαϊκού Διαγωνισμού MEDEA Awards 2014 στις Βρυξέλλες (https://digitalstories2014.wordpress.com/awards/medea-awards-2014/). Το βραβευμένο project έχει παρουσιαστεί σε webinar της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του ΥΠΑΙΘ (https://digitalstories2014.wordpress.com/webinar/), με εισηγήσεις σε συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (https://digitalstories2014.wordpress.com/conferences/) και με βιωματικά εργαστήρια (https://digitalstories2014.wordpress.com/workshops/). (διάρκεια: 20΄) Δ. Σύντομη παρουσίαση ενός δωρεάν εργαλείου δημιουργίας Ψηφιακής Αφήγησης σε έξυπνα κινητά με λειτουργικό σύστημα Android (διάρκεια: 10΄) Ε. Πρακτική άσκηση δημιουργίας σύντομης ψηφιακής ιστορίας με δωρεάν εφαρμογή σε έξυπνο κινητό με λειτουργικό σύστημα Android (διάρκεια: 20΄) ΣΤ. Παρουσίαση των σύντομων ψηφιακών ιστοριών των συμμετεχόντων (διάρκεια: 15΄) Ζ. Ρουμπρίκες αξιολόγησης των ψηφιακών ιστοριών (διάρκεια: 10΄) |
Διάρκεια | 90' |
Τέχνη | Θέατρο |
Βιογραφικό Σημείωμα | Η Μαρία Αλεξάνδρα Κουμανάκου είναι απόφοιτος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστήμιου Πατρών με Master από το Πανεπιστήμιο του Έξετερ της Αγγλίας. Από το 2002 διδάσκει στη Δημόσια Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε Δημόσια και Ιδιωτικά ΙΕΚ καθώς και σε Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΚΕΕ). Σχεδιάζει καινοτόμα προγράμματα, αξιοποιώντας τη μέθοδο project και τη ψηφιακή αφήγηση μέσα στην τάξη για παρεμβάσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του συνόλου του μαθητικού πληθυσμού κάθε σχολικής κοινότητας για συγκεκριμένα θέματα. Για τη δράση εναντίον του σχολικού εκφοβισμού τη σχ. χρ. 2011-2012 βραβεύτηκε από το Υπουργείο Παιδείας με το Βραβείο Αριστείας και Καινοτομίας και για τη συμμετοχή της τη σχ. χρ. 2012-2013 στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν τα Δικαιώματά τους» βραβεύτηκε από τη Unicef με το 3ο Πανελλήνιο Βραβείο. Παρακολουθεί τακτικά δια ζώσης ή εξ αποστάσεως προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. |