Εισήγηση

Εμφάνιση
id 351
Τίτλος Σχολικές παραστάσεις των ευριπίδειων δραμάτων κατά τον 19ο αιώνα
Ονοματεπώνυμο Έρη Γεωργακάκη
Συνεδρία ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ [ 09:00]
Αίθουσα 204
Ημερομηνία Friday, 12 Oct 2018
Περίληψη

Η ανακοίνωση αυτή είναι μια σύντομη επισκόπηση στις θεατρικές παραστάσεις των ευριπίδειων δραμάτων από σχολικές ομάδες στην Ελλάδα και τα αστικά κέντρα του Ελληνισμού κατά τον 19ο αιώνα. Ερευνώνται οι παιδαγωγικοί, διδακτικοί και γνωσιακοί στόχοι των εκπαιδευτικών, αλλά και η υποδοχή των παραστάσεων από το κοινό, οι θέσεις των εκπαιδευτικών πάνω στο ζήτημα της σκηνικής αναπαράστασης του αρχαίου δράματος, η γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε (πρωτότυπο/μετάφραση) και οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν με αφορμή την επιλογή της μετάφρασης. Επιπλέον, γίνεται λόγος για την ένταξη των αρχαίων δραμάτων στην ελληνική εκπαίδευση από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας νεοελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος μέχρι το τέλος του 19ου αιώνα.  

Διάρκεια 20'
Τέχνη Θέατρο
Βιογραφικό Σημείωμα

Η Έρη Γεωργακάκη γεννήθηκε στην Αθήνα. Απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ. Μεταπτυχιακές σπουδές στο ίδιο τμήμα, από όπου αποφοίτησε με αριστεία, έχοντας λάβει υποτροφία από το Ι.Κ.Υ. Εκπονεί διδακτορική διατριβή στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, με θέμα την πρόσληψη του Ευριπίδη στην Ελλάδα κατά τον 19ο αιώνα. Ο πρώτος χρόνος της έρευνας χρηματοδοτήθηκε με υποτροφία από το Ι.Κ.Υ. Ως θεατρολόγος έχει εργαστεί στο Θέατρο του Νότου (Αμόρε), την περίοδο 1999-2002, στο Εθνικό Θέατρο (2002-2003), και στον Δήμο Πετρούπολης από το 2003 μέχρι σήμερα, ασχολούμενη με πολλαπλά αντικείμενα (οργάνωση παραγωγής στο Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας, δημιουργία θεατρικών τμημάτων παίδων, νηπίων και εφήβων στο Πολιτιστικό Κέντρο, διδασκαλία θεατρικού παιχνιδιού και παραστάσεις στο Θέατρο Πέτρας, διδασκαλία ιστορίας του θεάτρου στο Θεατρικό Εργαστήριο, οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων στο τμήμα Πολιτισμού). Υπήρξε εισηγήτρια σεμιναρίου θεατρικής αγωγής σε εκπαιδευτικούς προσχολικής ηλικίας στο πλαίσιο των ΠΕΚ (Αλεξανδρούπολη, 1998). Συνέβαλε στη συγγραφή κειμένων για τον ψηφιακό δίσκο του Εκπαιδευτικού Προγράμματος «Θέατρο και Σχολείο» της Γ.Γ.Ν.Γ. (2002).