Εισήγηση

Εμφάνιση
id 364
Τίτλος «Xορεύοντας ένα μέτρο μπλουζ με ... την ακρίβεια του τόνου και τον λόγο του σκοπού»: Προβλήματα μουσικοθεατρικής ορολογίας και ακριβολογίας στην εκπαίδευση
Ονοματεπώνυμο Μηνάς Ι. Αλεξιάδης
Συνεδρία Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ [ 11:30]
Αίθουσα 204
Ημερομηνία Thursday, 11 Oct 2018
Περίληψη

Τι σημαίνει η λέξη «τόνος» στη μουσική, τι στο θέατρο, τι στα εικαστικά, στα σκηνικά, στα κοστούμια, στους φωτισμούς, στις σκηνικές εγκαταστάσεις, τι στον χορό, στον κινηματογράφο, στα πολυμέσα κ.ο.κ. Τι σημαίνει η λέξη «μέτρο»: στη μουσική, τι στα ποιητικά κείμενα και στις παραπάνω τέχνες γενικώς. Τι σημαίνει  σκοπός, τι χρωματική αρμονία, με τι μέτρο και με τι / σε τι ρυθμό  εργαζόμαστε και διδάσκουμε μουσική, κείμενα, θέατρο, εικαστικά, χορό, κινηματογράφο...

Στην ανακοίνωση αυτή θα δούμε ότι η άποψη, πως η (ίδια) λέξη μπορεί σε κάθε διαφορετικό χώρο και περιβάλλον να έχει απλώς τη δική της διαφορετική, αυτόνομη σημασία, δεν ισχύει: τουναντίον μάλιστα, δημιουργεί συνεχή και σοβαρά προβλήματα. Η διαχείριση και η διδασκαλία των μη ευρωπαϊκών ιδιωμάτων τα οποία εντάσσονται στο μουσικό θέατρο και το μιούζικαλ (τζαζ, μπλουζ, σόουλ, λάτιν, αφροκουβανέζικη μουσική, ρέγγε κ.ο.κ.) και η ορολογία που συνδέεται με αυτά, είναι ένα περαιτέρω πρόβλημα. Πρέπει λοιπόν να ακριβολογούμε, να μπορούμε να συνεννοηθούμε για το τι ακριβώς εννοούμε ονοματίζοντας και προδιορίζοντας τις λέξεις και  τις έννοιες  αυτές. Eίναι πλέον ανάγκη, όλα αυτά τα προβλήματα να αναγνωρισθούν, να τεθούν και κατά το δυνατόν να διορθωθούν.

Διάρκεια 20'
Τέχνη Μουσική
Βιογραφικό Σημείωμα

Μουσικολόγος και συνθέτης. Σπούδασε πιάνο με την Mαρίκα Παπαϊωάννου και τον Γεώργιο Πλάτωνα, θεωρητικά και μουσική σύνθεση με τον Γιάννη Iωαννίδη. Στην συνέχεια, με υποτροφία της Γερμανικής Yπηρεσίας Aκαδημαϊκών Aνταλλαγών (D.A.A.D) σπούδασε σύνθεση με τον Guenther Becker στο  Πανεπιστήμιο Robert Schumann του Duesseldorf, απ’ όπου αποφοίτησε το 1986. Eίναι επίσης πτυχιούχος της Nομικής Σχολής και διδάκτωρ μουσικολογίας του Tμήματος Mουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Aθηνών.

Aπό το 1984, οι περισσότερες  συνθέσεις του έχουν γραφτεί μετά από παραγγελίες και αναθέσεις φορέων όπως: Mέγαρο Mουσικής Aθηνών, Alte Oper Frankfurt, BBC Scottish Symphony Orchestra, Eθνική Λυρική Σκηνή, Kαμεράτα, Kρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Oρχήστρα των Xρωμάτων, Πoλυτεχνείο Duesseldorf, Aθήνα - Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Eυρώπης 1985, Eλληνική Pαδιοφωνία (EPA1, EPA3, Mουσικά Σύνολα EPT), Eλληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Mουσικής, Eλληνικός Mουσικός Kύκλος, Φεστιβάλ Πάτρας, Φεστιβάλ Hρακλείου Kρήτης, Συμφωνική Oρχήστρα Πάζαρτζικ, Φιλαρμονική Δωματίου Kαρλσρούης, Melos Brass,  σύνολα μουσικής δωματίου κ.λ.π.