Εισήγηση

Εμφάνιση
id 49
Τίτλος «Graffiti school lab»
Ονοματεπώνυμο Αριστομένης Χατζήπαπας
Συνεδρία ΤΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ [ 11:30]
Αίθουσα 313
Ημερομηνία Thursday, 11 Oct 2018
Περίληψη

Η τέχνη στην εφηβεία έχει μια σημαντική συμβολή αλλά χρειάζεται να γίνει προσιτή, ουσιαστική και ελκυστική προς τους νέους. Η εργασία αποτελεί μια εκπαιδευτική πρόταση, η οποία αφορά ένα εγχειρίδιο καθηγητή (teacher manual) για το  hip hop graffiti και την εφαρμογή του στην β/θμια εκπαίδευση. Στόχος είναι να προστεθεί στο πρόγραμμα σπουδών της δευτεροβάθμιας υποχρεωτικής εκπαίδευσης, είτε στο πλαίσιο της διδασκαλίας, είτε  στο πλαίσιο εξωσχολικών εργαστηρίων τέχνης. Κατόπιν μελέτης του νέου προγράμματος σπουδών, στο μάθημα των εικαστικών στην υποχρεωτική εκπαίδευση, διαπιστώνεται η απουσία αναφοράς του graffiti, γενικά ως κίνημα. Ως εκ τούτου, απουσιάζει η οποιαδήποτε αναφορά στο hip hop graffiti, παρότι παρουσιάζονται σύγχρονα κινήματα τέχνης του 20ου αιώνα, όπως η Εγκατάσταση (Installation), η Περφόρμανς (Performance), η τέχνη του βίντεο (Videoart) κτλ. Ακόμα και στα βιβλία των εικαστικών του γυμνασίου, πάλι δεν υφίσταται κάποια σημαντική ή έστω υποτυπώδης αναφορά. Διατηρώντας τους στόχους, τη φιλοσοφία και τη μεθοδολογία του προγράμματος σπουδών, προτείνεται η συγκεκριμένη ιδέα, η οποία θα αποτελέσει μια σημαντική συνεισφορά στην εικαστική εξέλιξη του εφήβου, βελτιώνοντας το πρόγραμμα σπουδών, συνδέοντάς το με τη ζωή του και προάγοντας τη μάθηση. Η εκπαιδευτική πρόταση έχει ως στόχο την ανάδειξη του δημιουργικού και καλλιτεχνικού στοιχείου της τέχνης του graffiti, καθώς και την ενθάρρυνση ή την παρακίνηση για την δημιουργία αυτού από τους εφήβους, ως μορφή αυτό-έκφρασης ή ως παρέμβαση στο δημόσιο χώρο, με νόμιμες σε κάθε περίπτωση διαδικασίες. Μια πρόταση νομιμοποίησης της παράνομης διαδικασίας του graffiti είναι οι «κανόνες» και τα χαρακτηριστικά του, να μετασχηματιστούν σε κανόνες ενός νόμιμου παιχνιδιού, εντός σχολικής κοινότητας. Μέσα σε αυτό το δημιουργικό  πνεύμα αναδεικνύεται το όριο μεταξύ του παράνομου και του νόμιμου και τονίζεται πως το graffiti αποτελεί μια μορφή τέχνης, που προωθεί τις αξίες της και δεν συνιστά απαραίτητα βανδαλισμό.

Βιογραφικό Σημείωμα

Ο Αριστομένης Χατζήπαπας ζει και εργάζεται στην Πάτρα και είναι Καθηγητής εικαστικών στην Β/Θμια Εκπ/ση.  Σπούδασε  στην Σχολή Καλών Τεχνών στο Α.Π.Θ με κατεύθυνση στη ζωγραφική. Αυτήν την περίοδο πραγματοποιεί την διπλωματική του σε μεταπτυχιακές σπουδές στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο στο Τμήμα Τεχνών Ηχου και Εικόνας.

Ερευνητικά ενδιαφέροντα είναι η τέχνη και οι τεχνολογίες στο δημόσιο χώρο (graffiti, street art, media art) και η τέχνη του graffiti και του game & toys design στην εκπαίδευση.    

Είναι μέλος και συνεργάτης της Art in Progress στο διεθνές φεστιβάλ Art Walk.

Έχει παρουσιάσει το έργο του σε δύο ατομικές και σε εννέα ομαδικές εκθέσεις καθώς και σε διάφορα εικαστικά project.

Έχει σχεδιάσει- εφαρμόσει πιλοτικά πάνω από πέντε εκπαιδευτικές εικαστικές προτάσεις ( προγράμματα) όπως: εικονογράφησή λογοτεχνικών κειμένων, hip hop graffiti, σχεδίαση παιχνιδιών (ηλεκτρονικά, επιτραπέζια, paper toys). Έχει συμμετάσχει σε αρκετά συνέδρια ως ομιλητής η συμμετέχοντας με poster καθώς και σε σημαντικά Φεστιβάλ τέχνης.

Διάρκεια 20'
Τέχνη Εικαστικά