Εισήγηση

Εμφάνιση
id 58
Τίτλος Η παρουσία της τέχνης του κωμικού στο Θέατρο στην Εκπαίδευση
Ονοματεπώνυμο Ελένη Αλεφαντινού
Συνεδρία Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ [ 18:30]
Αίθουσα 204
Ημερομηνία Thursday, 11 Oct 2018
Περίληψη

Η εισήγηση ανταποκρίνεται στους στόχους του συνεδρίου που αφορούν την ανάδειξη νέων κατευθύνσεων στη διδακτική και μπορεί να ενταχθεί στους θεματικούς άξονες που θέτουν την τέχνη ως διδακτικό μέσο και ως όχημα ολοκληρωμένης αγωγής. Σκοπός της εισήγησης είναι να αναλυθεί και αξιολογηθεί η παρουσία του κωμικού στοιχείου στο ελληνικό σχολείο. Να παρουσιαστούν συμπεράσματα από έρευνες και μελέτες που αναδεικνύουν τη διδακτική αξία του κωμικού στοιχείου στην εκπαίδευση. Να γίνει διδακτική προσέγγιση του κωμικού στοιχείου στις σχολικές ενότητες όπου αυτό υπάρχει με τη μέθοδο διδασκαλίας "Θέατρο στην Εκπαίδευση". Να δειχθούν καινοτόμες πρακτικές αξιοποίησής του ως διδακτικού εργαλείου, και σε συνδυασμό με τη μέθοδο διδασκαλίας "Θέατρο στην εκπαίδευση" αλλά και με την αξιοποίηση κι άλλων τεχνών όπως των εικαστικών, κ.α.

                 Το κωμικό στοιχείο εμφανίζεται με πολλές μορφές στις τέχνες, όπως ποίηση (ελεγεία, κ.α.), θέατρο/κινηματογράφο (κωμωδία, κ.α.), εικαστικά (γελοιογραφία, κ.α.), τηλεόραση/διαδίκτυο (σατιρικές εκπομπές, κ.α.), δημοσιογραφία (χρονογράφημα), κόμικς, τραγούδια, κ.α. Ακόμα, η παρουσία του κωμικού στοιχείου είναι καθημερινή στη ζωή του ατόμου. Έρευνες έχουν δείξει τη θετική συμβολή του κωμικού στοιχείου στο άτομο -όπως μείωση του άγχους, βελτίωση διάθεσης, ενίσχυση δημιουργικότητας, ανάπτυξη καλών διαπροσωπικών σχέσεων, αυτά κι άλλα συνάδουν με τους σκοπούς του Θεάτρου στην Εκπαίδευση και γενικότερα με τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, οδηγώντας την έρευνα στη μελέτη του κωμικού στοιχείου μέσα στο εκπαιδευτικό περιβάλλον (άτυπη παρουσία του και παρουσία του στην τυπική εκπαίδευση). Ειδικότερα για την ελληνική εκπαίδευση, οι λιγοστές μελέτες έχουν δείξει ότι στην ελληνική τυπική εκπαίδευση δεν μελετάται επαρκώς και επιμελώς.

                 Σκοπός μας είναι να δείξουμε ότι το κωμικό στοιχείο ως τέχνη και ως εργαλείο διδασκαλίας συνδυαστικά με τη μέθοδο διδασκαλίας "Θέατρο στην Εκπαίδευση" μπορεί αποτελεσματικά να ενισχύσει Προγράμματα Αναλυτικών Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και να αποτελέσει αυτόνομο και ολοκληρωμένο μέρος σύγχρονων διδακτικών μεθόδων που αποσκοπούν σε ένα δημοκρατικότερο και δημιουργικότερο σχολείο καθώς συμβάλλουν στην κοινωνική ανάπτυξη του μαθητή, στην ευχάριστη πρόσληψη και κατανόηση του μαθήματος, και, τέλος, στη μύησή του στην τέχνη.

 

Διάρκεια 20'
Τέχνη Θέατρο
Βιογραφικό Σημείωμα

Είμαι υποψήφια Διδάκτωρ στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ με θέμα: "Η καλλιέργεια της δημιουργικότητας μέσω της θεατρικής αγωγής με τη χρήση του κωμικού στοιχείου. Μία πειραματική έρευνα σε μαθητές δημοτικού". Έχω λάβει δύο μεταπτυχιακούς τίτλους σποδών: στη "Θεατρική Αγωγή" από το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (βαθμός 7.88) και στην "Ιστορία και Θεωρία Θεάτρου & Κινηματογράφου" στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστήμιο Κρήτης με υποτροφία από το ΙΚΥ (βαθμός 8.38). Τις προπτυχιακές μου σπουδές τις ολοκλήρωσα στο Τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης.

                 Έχω συμμετάσχει σε αρκετά σεμινάρια επιμόρφωσης που αφορούν την εκπαίδευση όπως: «Αναβάθμιση Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων», ενδοσχολική επιμόρφωση 30ωρών, «Εκπαιδευτική ψυχολογία», εξ’ αποστάσεως πρόγραμμα 128ωρών στο ΕΚΠΑ, «Teaching Assistant Level 3», πρόγραμμα 11 εβδομάδων, my-distance-learning College, UK (γλώσσα διδασκαλίας του σεμιναρίου η αγγλική),

«Αντιμετώπιση προβλημάτων στη σχολική τάξη με έμφαση στην πολυ-πολιτισμικότητα», εξ' αποστάσεως πρόγραμμα διάρκειας 30ωρών, ΑΠΘ, «Εκπαίδευση Ενηλίκων με μικροδιδασκαλία, εξ' αποστάσεως πρόγρ. διάρκειας 30ωρών ΕΚΠΑ, κ.α.

                Έχω εργαστεί ως ωρομίσθια εκπαιδευτικός στην μέση εκπαίδευση και σε προγράμματα ενηλίκων του ΙΝΕΔΙΒΙΜ.

                Έχω διακριθεί με το 2ο βραβείο διασκευασμένου σεναρίου μεγάλου μήκους για τη διασκευή της νουβέλας Η Τιμή και το Χρήμα του Κ. Θεοτόκη στον 2ο Πανελλήνιο Διαγων. Σεναρίου, ΕΣΕ, 2015. Στον ελεύθερό μου χρόνο αρθρογραφώ σε sites και στο προσωπικό μου blog.