Εισήγηση

Εμφάνιση
id 84
Τίτλος Ο αναδυόμενος ρόλος των Τεχνών την εποχή της οικονομίας της εμπειρίας (experience economy).
Ονοματεπώνυμο Στυλιανός Ζερβάκης, Ελένη Τιμπλαλέξη
Συνεδρία Η ΤΕΧΝΗ ΩΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ [ 09:00]
Αίθουσα 204
Ημερομηνία Saturday, 13 Oct 2018
Περίληψη

Με την εδραίωση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στο σχολείο, ο ρόλος των τεχνών σε αυτό υφίσταται πρωτόγνωρους μετασχηματισμούς. Οι τέχνες, καθώς αναμεσοποιούνται, “εκδημοκρατίζονται” και έρχονται κοντύτερα στους μαθητές ως δημιουργούς,  διευκολύνοντας τη μαθητική δημιουργία. Παρόλα αυτά, ενδεχομένως να χάνουν το κύρος που είχαν για χρόνια, και, με την παράλληλη υποβάθμιση των ανθρωπιστικών σπουδών, πλήττεται η διάσταση της μύησης στο έργο τέχνης. Ο “εύκολος” ρόλος του παραγωγού-καταναλωτή που υιοθετείται από τους μαθητές απομακρύνει από το μόχθο, τη μέθοδο και τη μαθητεία που απαιτεί η μαθητική απόπειρα πρόσληψης και δημιουργίας του έργου τέχνης. Παράλληλα, η οικονομία της εμπειρίας αρχίζει να έχει αποτύπωμα εντός και εκτός σχολείου, με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να οργανώνουν και να αποζητούν εμπειρίες που θα αποτυπωθούν στη μνήμη και θα προκαλέσουν τη μέγιστη δυνατή εμβύθιση. Θα γίνει αναφορά ειδικότερα στο παράδειγμα της μικτής πραγματικότητας.

Διάρκεια 20'
Τέχνη Μουσική Θέατρο Κινηματογράφος Εικαστικά
Βιογραφικό Σημείωμα

Στυλιανός Ζερβάκης. Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων.  Πτυχιούχος Τμήματος Στελεχών Επιχειρήσεων ΤΕΙ Κρήτης, απόφοιτος Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ηρακλείου Κρήτης και πτυχιούχος Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αιγαίου. Μόνιμος εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (1991- ). Έπαινος για συμμετοχή στο πρόγραμμα «ΔΑΙΔΑΛΟΣ», Ανάπτυξη και Εφαρμογή Προγραμμάτων Επίδειξης και Βράβευσης Εκπαιδευτικών Έργων Μαθητών ΤΕΕ και ΣΕΚ 2002-2003. Επιμορφωτής σε εκπαιδευτικά προγράμματα (2003-2009). Μέλος οργανωτικών-επιστημονικών επιτροπών και επιστημονικών ημερίδων-συνεδρίων, συντονιστής εκπαιδευτικών-επιμορφωτικών ημερίδων και εισηγητής σε σε επιστημονικά συνέδρια (2014 - 2018). Μέλος επιτροπών υλοποίησης καινοτόμων προγραμμάτων (2012-2015).

 

 

 

Ελένη Τιμπλαλέξη. Καθηγήτρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και διδάσκουσα στο σεμινάριο με τίτλο “Θεατρολογία - Ευρωπαϊκό και Ελληνικό Μεταπολεμικό Θέατρο” στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, στο πλαίσιο υλοποίησης της πράξης “Απόκτηση Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας σε Νέους Κατόχους Διδακτορικού 2017 – 2018 στο Πανεπιστήμιο Κρήτης” (Μάρτιος – Ιούνιος 2018). Ολοκλήρωσε διετή μεταδιδακτορική έρευνα (2015-2017) στον τομέα “Ψηφιακά Μέσα και Θέατρο” στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α. με υποτροφία Αριστείας Ι.Κ.Υ.-Siemens για εκπόνηση μεταδιδακτορικής έρευνας στην Ελλάδα (2015-16). Συνεργαζόμενο Επιστημονικό Προσωπικό στις Θεατρικές Σπουδές στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου ως επιβλέπουσα μεταπτυχιακών διατριβών και μέλος τριμελών για δύο έτη (2015-2017). Εκπόνησε διδακτορική διατριβή με τίτλο  “Αναλογικά και Ψηφιακά Παιχνίδια Ρόλων: η μαθησιακή και θεατρική διάσταση”, με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. στα Παιδαγωγικά, στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α. Υπότροφος του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης στη Θεατρική Πρακτική, μαθήτευσε στο πλευρό των Ridiculusmus στο Ηνωμένο Βασίλειο (2005-07). Βραβευμένη θεατρική συγγραφέας για τα έργα της «Το γκρίζο παλτό» (1998) και το «Έχεις μια τρύπα στο τζην σου» (Κρατικός Διαγωνισμός Συγγραφής Θεατρικού έργου ΥΠΠΟ, 2008). Σκηνοθέτης της θεατρικής ομάδας Utopiart (2002-2008) και συνυπεύθυνη των καλλιτεχνικών συμπράξεων Magenta (2011) και SimulActor (2011), έχει σκηνοθετήσει παραστάσεις και performances και δημιουργήσει έργα βίντεο από το 2001 έως σήμερα.