Εισήγηση
id | 87 |
---|---|
Τίτλος | Η ανάδειξη των τεχνών, η προσφορά τους και η εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέσω της υλοποίησης προαιρετικών πολιτιστικών προγραμμάτων. |
Ονοματεπώνυμο | Βασιλική Αρβανιταντώνη |
Συνεδρία | ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ [ 15:30] |
Αίθουσα | Aula |
Ημερομηνία | Thursday, 11 Oct 2018 |
Περίληψη | Με αφορμή την δημιουργία των νέων δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τις αλλαγές που θα προκύψουν στη διαδικασία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και την υλοποίηση των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων, στην συγκεκριμένη εισήγηση θα δοθεί έμφαση στην δεκαπενταετή προσφορά των προαιρετικών πολιτιστικών προγραμμάτων με θέματα όλων των τεχνών και του πολιτισμού που υλοποιούνται στις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα πολιτιστικά προγράμματα, δια των Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, συνέβαλαν στην ανάδειξη πρωτοβουλιών και καινοτόμων πρακτικών εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, στην προώθηση της συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ τους αλλά και με εκπαιδευτικούς διδασκαλίας μαθημάτων γενικής παιδείας. Οι συνεργασίες με φορείς των τεχνών και του πολιτισμού σε θέματα επιμόρφωσης, οι συνεργασίες σχολικών μονάδων γενικών και ειδικών σχολείων, οι δράσεις των εκατοντάδων συμμετεχόντων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και χιλιάδων μαθητών, η ανάδειξη των έργων τους στην τοπική κοινωνία φανερώνουν τον σημαντικό ρόλο που διαδραμάτισαν και διαδραματίζουν τα πολιτιστικά προγράμματα στη λειτουργία ενός δημιουργικού σχολείου. Τα οφέλη από την αξιοποίηση των τεχνών στην υλοποίηση των πολιτιστικών προγραμμάτων είναι σημαντικά γιατί εισήγαγαν νέα προσέγγιση και νέες δραστηριότητες στην εκπαιδευτική διαδικασία και είναι πλέον εμφανής η συμβολή τους στη διαμόρφωση της μαθησιακής κουλτούρας στο σύγχρονο σχολείο. Μέσα από ένα τεράστιο όγκο δουλειάς και προσφοράς όλων των ετών θα δοθεί ένα μικρό δείγμα επικεντρώνοντας κυρίως στα υλοποιημένα πολιτιστικά προγράμματα διδασκόντων στα μαθήματα των τεχνών αλλά και εκπαιδευτικών που ασχολήθηκαν με θέματα τεχνών με τους μαθητές τους στην Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά, στις συνεργασίες σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, στις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών και στα υλοποιημένα εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές της παραπάνω Διεύθυνσης. |
Διάρκεια | 20' |
Τέχνη | Μουσική Θέατρο Χορός Κινηματογράφος Εικαστικά Μουσεία |
Βιογραφικό Σημείωμα | Υπηρετεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Πειραιά ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων. Είναι πτυχιούχος Αγγλικής Φιλολογίας του Α.Π.Θ., Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος Master του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει διοργανώσει σεμινάρια για εκπαιδευτικούς με θέματα που αφορούν τις τέχνες και τον πολιτισμό και δραστηριότητες για μαθητές σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Έχει κάνει εισηγήσεις και βιωματικά εργαστήρια σχετικά με τις τέχνες και τον πολιτισμό σε σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και έχει πάρει μέρος με ανακοινώσεις της σε συνέδρια με θέματα εκπαιδευτικά, τεχνών και πολιτισμού. Συμμετείχε ως επιμορφώτρια σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius με θέμα το Αρχαίο Θέατρο, σε τοπικά σεμινάρια του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την Αισθητική Αγωγή στο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο και σε προγράμματα Π.Ε.Κ. εισαγωγικής επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Έχουν δημοσιευθεί μελέτες της σε προγράμματα θεατρικών παραστάσεων και περιοδικά, άρθρα και κριτικές θεάτρου στον ευβοϊκό τύπο. Έχει δημιουργήσει το ιστολόγιο «Πολιτισμός και τέχνες στην εκπαίδευση» (http://blogs.sch.gr/varvan/) με ενημερωτικό και υποστηρικτικό υλικό για την υλοποίηση πολιτιστικών προγραμμάτων. |