Εισήγηση
id | 281 |
---|---|
Τίτλος | Βιωματική διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γραμματείας (ετυμολογία και δράμα) |
Ονοματεπώνυμο | Ελιάνα Περηφάνου |
Συνεδρία | ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ [ 09:00] |
Αίθουσα | 312 |
Ημερομηνία | Saturday, 13 Oct 2018 |
Περίληψη | Πώς γίνεται ένα παιδί 3, 4 ή 5 ετών να γνωρίζει την σχέση μεταξύ του πυροσβέστη, του πυρετού και της φωτιάς; ή του αλατιού, της αλιείας και της παραλίας; Πώς γίνεται να ξέρεις τον λόγο της σειράς των υ-η στην λέξη κυνηγός; Πώς γίνεται να κεντρίσει το ενδιαφέρον των εφήβων ένα αρχαίο κείμενο; Πώς γίνεται να μαθαίνεις την ιστορία του αρχαίου ελληνικού δράματος και τα νοήματα της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας διασκεδάζοντας;
Με τη χρήση του θεάτρου!
Ο βιωματικός τρόπος διδασκαλίας που χρησιμοποιεί διαδραστικές ασκήσεις, φέρνει τον μαθητή σε άμεση επαφή με το γνωστικό αντικείμενο, χωρίς να εμμένει μόνο στο θεωρητικό κομμάτι, αλλά εστιάζοντας στον πυρήνα του γνωστικού αντικειμένου. Η εμπειρία, η ενδυνάμωση της κριτικής σκέψης και η διερεύνηση της δημιουργικότητας, είναι κάποια από τα βασικά μέρη αυτής της μεθόδου, με τα οποία δίνεται στον μαθητή η δυνατότητα να εξερευνήσει ο ίδιος το ζήτημα που μελετά. Το θέατρο, μέσω των θεατροπαιδαγωγικών ασκήσεων βοηθά να τελεστεί ολιστικά η απόκτηση του εκάστοτε γνωστικού αντικειμένου, με έναν διασκεδαστικό τρόπο.
Η εισήγηση αυτή θα εστιάσει σε τμήματα προσχολικής και εφηβικής ηλικίας, στα οποία οι μαθητές μαθαίνουν μέσω θεατροπαιδαγωγικών/ κιναισθητικών ασκήσεων οικογένειες λέξεων, ετυμολογία, μυθολογία και θέατρο. Παράλληλα, θα παρουσιαστεί η ερευνητική διάσταση της παράστασης “Οιδίπους Τύραννος” του Σοφοκλή, η οποία πραγματοποιήθηκε με το εφηβικό τμήμα του βιβλιοπωλείου Αιγηίς (10-16 ετών) στα νέα ελληνικά, με αποσπάσματα και στα αρχαία ελληνικά, κατόπιν εργαστηριακής μελέτης της αρχαίας ελληνικής γραμματείας. (Η εισήγηση θα συνοδευτεί από μικρά στιγμιότυπα είτε σε μορφή βίντεο, είτε φωτογραφιών.) |
Διάρκεια | 20' |
Τέχνη | Θέατρο |
Βιογραφικό Σημείωμα | Aπόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πάτρας και κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στο Εφαρμοσμένο Θέατρο από το Goldsmiths University of London, MA Applied Theatre: Drama in Educational, Community and Social Context. Για 7 χρόνια δίδασκε στο βιβλιοπωλείο Αιγηίς, στον Πειραιά, το μάθημα Ετυμολογία και αρχαία ελληνικά μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων και βιωματικής διδασκαλίας, Ιστορία μέσω θεάτρου και Θέατρο σε παιδιά δημοτικού και εφήβους. Για 4 χρόνια τέλεσε υπεύθυνη εκπαίδευσης του βιβλιοπωλείου, διοργανώνοντας πολιτιστικές εκδρομές, εκδηλώσεις, παραστάσεις, επίβλεψη του εκπαιδευτικού υλικού, και τρόπο διδασκαλίας μαθημάτων. Το 2016 ίδρυσε στον τόπο καταγωγής της, τον παιδικό πολιτιστικό σύλλογο Πετριών, Ευβοίας, όπου κάθε καλοκαίρι λαμβάνει χώρα το θεατρικό εργαστήρι για παιδιά της περιοχής καθώς και άλλων ειδών πολιτιστικές εκδηλώσεις το οποίο στοχεύει στο να προτρέψει τα ίδια τα παιδιά να προτείνουν και να ασχοληθούν αυτόνομα με εκδηλώσεις και δραστηριότητες στην κοινότητα. Το καλοκαίρι του 2017, συν-σκηνοθέτησε (με τον Βασίλη Οικονόμου) την “Αντιγόνη” του Σοφοκλή με την ομάδα ΘΕ.ΑΜ.Α (θέατρο ατόμων με αναπηρία) και ετοιμάζουν για την νέα θεατρική σεζόν, μια παιδική παράσταση "Νάρκισσος & Ηχώ και άλλες μεταμορφώσεις" στο θέατρο Από Μηχανής, όπου θα συνοδεύεται με εκπαιδευτικό σεμινάριο για την ενημέρωση των παιδιών για την αναπηρία στην Ελλάδα. Τώρα εργάζεται σε ένα ειδικό σχολείο στην Αγγλία, The Complete Works, όπου έχει ως αρχή τη βιωματική διδασκαλία. Οι μαθητές της ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού ή έχουν αρκετά βαριάς μορφής διάσπαση προσοχής (ADHD). Στην Αγγλία έχει δουλέψει, παράλληλα με τις σπουδές της, σε χώρους φιλοξενίας ηλικιωμένων και ψυχικά ασθενών, όπου με μέσον το θέατρο προσπαθούσαν να τους ενισχύσουν και να τους ενδυναμώσουν κυρίως ψυχικά αλλά και σωματικά μέσω κιναισθητικών ή καθαρά θεατρικών δραστηριοτήτων. |